Dåb

Ønsker I dåb, kontaktes kirkekontoret, det gælder både barne- og voksendåb. I kan selv vælge om dåben skal være i Frederiksholm kirke eller på Kirkeskibet.

Faddere

Der skal være mellem to og fem faddere til en dåb (for voksne to vidner), som alle skal være døbte og som minimum i konfirmationsalderen.

Kirkekontoret skal have navne og adresser på faddere i god tid inden dåben. Send oplysninger via sikker mail.

Samtale med præsten

Den præst, der skal døbe jeres barn, kontakter jer for at lave en aftale om et tidspunkt for en dåbssamtale.

Det er altid muligt for dig/jer selv at kontakte en af sognets præster.

Ved dåb i folkekirken opnås automatisk medlemskab.

Lørdagsdåb

Lørdagsdåb tjener flere formål – måske har dåbsbarnet søskende, som vil have gavn af, at gudstjenesten er kortere? Måske kommer familien langvejs fra? Eller måske passer det bare bedst ind i jeres planer og familieliv med dåb en lørdag.

Bemærk, at det kun er muligt med dåb på Kirkeskibet om lørdagen - dette gælder alle lørdage, dog med undtagelse af den sidste lørdag i måneden. Ønsker man dåb den sidste lørdag i måneden, skal det foregå i Frederiksholm kirke. Ønsker man dåb om søndagen foregår det i Frederiksholm kirke under højmessen kl. 11.

Praktisk information vedr. dåb på Kirkeskibet
Der må max være 100 gæster ombord på Kirkeskibet 2450. Ved kirkelige handlinger er der dog max plads til 80 gæster. Der er desværre ikke mulighed for at leje Kirkeskibet til dåbsfest o.lign. Men der er mulighed for at leje et af Frederiksholm kirkes lokaler i forbindelse med en kirkelig handling på Kirkeskibet 2450.

Drop in-dåb på Kirkeskibet

Den 15. juni 2024 holder vi Drop in-dåb på Kirkeskibet 2450. Læs mere om drop in-dåb her.