Konfirmation

Alle, der går i 7. klasse, kan blive konfirmeret i Sydhavn Sogn, også selvom man bor i et andet sogn eller går på en skole uden for sognet.

KONFIRMATION 2025

Konfirmationerne 2025 er fordelt ud på to datoer:

- Lørdag den 10. maj 2025

- Lørdag den 17. maj 2025

Du kan tilmelde dit barn her. Tilmeldingsfrist er den 17. maj 2024.

31. maj 2024 modtager I besked om, hvilken dag jeres barn skal konfirmeres.

KONFIRMATIONSFORBEREDELSE

Om forløbet:  Konfirmationsforberedelsen i Frederiksholm kirke er en spændende dannelsesrejse, hvor vi vil dykke ned i de bibelske tekster og søge svar på alt mellem himmel og jord: Hvad vil det sige at være menneske? Hvor kommer vi fra? Og hvor går vi hen? Med afsæt i kristendommens kernetekster udfolder vi troen i den hverdag, vi kender. Årets konfirmandprogram er forankret i traditionen, men krydret med indspark udefra. Vi har fokus på social ansvarlighed og etiske overvejelser – kort sagt, vi skal på en dannelsesrejse ind i troen, ud i verden!

Hvornår og hvor: Konfirmationsforberedelsen finder sted én gang om ugen (skoleferier undtaget). Dag og tidspunkt koordineres med dit barns skole og meldes ud lige så snart, vi kender til antallet af tilmeldte børn. Konfirmationsforberedelsen foregår som udgangspunkt i Frederiksholm kirke. Dit barn må gerne gå til konfirmationsforberedelse selvom han/hun er tvivl om, hvorvidt han/hun ønsker at blive konfirmeret. Konfirmationsforberedelse starter op den første uge i oktober. Yderligere info følger, når vi kommer tættere på.

VIGTIGE DATOER

17. maj 2024 – tilmeldingsfrist til konfirmandforberedelse