Fortællekoncert: Ræk mig din hånd

6. APRIL 2024 KL. 15 I FREDERIKSHOLM KIRKE

Ræk mig din hånd er fortællingen om billedhuggeren Anne Marie Carl-Nielsen og hendes mand komponisten Carl Nielsen. Spændt ud mellem kunsten og kærligheden forsøger de at udleve ambitionerne om at skabe sublim kunst og samtidig bevare ægteskabet.

I en tid, hvor kun de færreste kvinder arbejder uden for hjemmet, er det Carl, der må blive hos børnene, mens hun rejser bort i måneder for at udføre sin kunst til perfektion. Hun vil ikke opgive sin kunst, han vil ikke opgive hende.

Carl Nielsens musik væver sig ind i fortællingen, og i rummet mellem musik og ord, publikum og optrædende opstår et helt særligt nærvær, der gør at man oplever historien som var man der selv.

Fortællekoncerten er skabt af Maria Junghans og sat i musik af fløjtenist Karolina Leedo og guitarist Mikkel Egelund.

Karolina og Mikkel er begge højtuddannet musikere, med karriere som solister og kammermusiker på de Danske og internationale scener. Maria Junghans er en af landets bedste, moderne mundtlige fortællere.

Fri entré!

Varighed: Cirka 90 minutter.

Sted: Frederiksholm kirke, Louis Pios Gade 8, 2450 KBH SV.