Velkommen til Sydhavn Sogn! Sydhavn Sogn består af to kirker: Frederiksholm kirke i den grønne del af Sydhavn og det midlertidige Kirkeskib 2450 i den blå del af Sydhavn. I foråret 2027 forventer vi, at der står en ny kirke klar på Teglholmen. Derudover har Sydhavn Sogn tre præster: Morten Sternberg, Marie Sigaard Schou og Christian Rydahl. Mød dem ved søndagens højmesse, ved andre kirkelige handlinger, ved kirkens øvrige aktiviteter eller til en sjælesorgssamtale.

Kirkerne i Sydhavn Sogn er FOLKETS KIRKER, hvor den kristne fortælling altid er et fast anker. Vi vil blande os i lokalsamfundet og samarbejde på kryds og tværs af generationer, skel og overbevisning. Med de to kirker i Sydhavn, vil vi være et naturligt samlingssted, hvor lokale og foreninger kan dyrke fællesskabet og vi vil herigennem skabe personlige relationer til menneskerne omkring os. Vi bestræber os på at være ÅBENSINDEDE og skabe eksperimenterende rum, så menneskets tro og refleksion kan komme til udtryk på forskellig vis.

Kommende begivenheder