Sydhavn Sogns Menighedsplejen

Indkaldelse til ordinært årsmøde

Der indkaldes herved til ordinært årsmøde i Sydhavn Sogns Menighedspleje Søndag den 21. april 2024 kl. 12.00-12.30 i Frederiksholm Kirkes krypt, Louis Pios Gade 8, 2450 København SV.

Efter mødet er kirken vært ved en søndagsfrokost.

Om Menighedsplejen

Sydhavn Sogns Menighedspleje er en juridisk selvstændig forening indenfor Folkekirkens diakonale menighedsarbejde.

Menighedsplejen er medlem af Samvirkende Menighedsplejer.

Foreningens formål er at varetage diakonale opgaver (kirkelig-sociale) overfor sognets beboere – enkeltpersoner såvel som grupper. I Sydhavn Sogn bevilliger Menighedplejen blandt andet mindre pengebeløb samt julehjælp til værdigt trængende i sognet.

Herudover bevilliger menighedsplejen madbilletter, der kan indløses i SydhavnsCompagniet. For at søge om disse midler, skal man møde op på Sydhavn Sogns kirkekontor.

Menighedsplejens arbejde finansieres blandt andet via tilskud fra fonde, indtægter i form af arv og gaver, billet- og barsalg ved arrangementer i kirken samt kollekter.

Læs menighedsplejens vedtægter

Kontakt

Har du spørgsmål til Sydhavn Sogns menighedsplejen kontakt formand Dorte Jensen via tlf. 50 59 99 65 / Mail: doje922@gmail.com

Bestyrelsen består af mindst 5 medlemmer, der vælges således:
3 medlemmer vælges af årsmødet for 2 år (2 vælges i lige år, 1 i ulige år)
2 medlemmer vælges af menighedsrådet blandt rådets medlemmer gældende for menighedsrådets valgperiode.
Sognets præst(er) er medlem(mer) af bestyrelsen, såfremt de ønsker det.

Menighedsplejens revisor (ikke medlem af bestyrelsen) vælges af årsmødet i lige år.

Formand: Dorte Jensen
Næstformand: Helle Strømsted Petersen

Kasserer: Charlotte Kreipke

Bestyrelsesmedlem og sekretær: Jannie Mejer Clausen