Toprebsuddannelse i Frederiksholm kirke

Gratis uddannelse som klatreinstruktør i Frederiksholm Kirke
Så er det igen blevet tid til at uddanne nye frivillige klatreinstruktører til kirkens klatrevæg. Noget for dig? Så kom til infomøde torsdag d. 2. maj 2024 kl. 16:00-18:00 i Frederiksholm Kirke.

Hvad skal der til for at blive toprebsinstruktør i kirken
For at blive godkendt til at deltage i uddannelsen skal du være ca. 20-60 år og i rimelig god fysisk form. Du skal være ansvarsbevidst, god til mennesker, have lyst til at omgås mange forskellige folk og du skal ville kirken. Når uddannelsen er bestået, er du certificeret til at klatre på andre vægge samt at stå for sikkerheden ved klatreevents. Vi stiller følgende krav:

- Du skal være minimum 20 år
 - Du skal være frivillig på minimum seks klatrearrangementer i løbet af en sæson
 - Du skal være indstillet på at holde klatreformen ved lige løbende – selvtræning vægtes højt
 - Du skal købe en sele til eget brug efter endt uddannelse

Forudgående klatreerfaring er ikke nødvendig.

Hvordan kommer man i betragtning
For at komme i betragtning til at få en plads på uddannelsen, skal du møde op på informationsmødet i kirken torsdag den 2.maj kl. 16:00. Her vil der være en kort præsentation af uddannelsen samt hvad det vil sige at være klatreinstruktør i kirken. Du får mulighed for at klatre og samtidig få en snak med de nuværende frivillige toprebsinstruktører. Dernæst vil der være en kort individuel samtale. Der er plads til ni personer på uddannelsen som vi udvælger efter infomødet. Uddannelsen varetages af Esben Seir, der ligeledes har stået for at uddanne alle kirkens nuværende klatreinstruktører. Uddannelsen er gratis.

Er du interesseret i uddannelsen, skal du udfylde skemaet her senest den 25.april.

Praktisk
Informationsmøde om uddannelsen: Torsdag d. 2. maj 2023 kl. 16.00-18:00 i Frederiksholm Kirke.

Datoer for uddannelsen (Du skal kunne deltage ALLE dage):

DAG 1 Onsdag den 15/5 kl. 15-19
DAG 2 Lørdag den 18/5 kl. 14-18
DAG 3 Onsdag den 22/5 kl. 15-19
DAG 4 (inkl. afsluttende eksamen) Onsdag den 29/5 kl. 15-19

Det er et krav, at der selvtrænes minimum én gang imellem hver kursusgang efter dag 2.

Efter endt uddannelse SKAL de nye instruktør have to såkaldte ’føl’-vagter, hvor man er med til to klatrearrangementer i selskab med de nuværende instruktører. Her gives der løbende feedback og man bliver sat ind i rutinerne omkring det at være toprebsinstruktør i Frederiksholm kirke.

Hvad vil det sige at være toprebsinstruktør i Frederiksholm kirke
Siden 2015 har Frederiksholm kirke uddannet fem hold toprebsinstruktører, der frivilligt varetager kirkens mange klatrearrangementer. I løbet af en sæson har kirken over 20 klatrearrangementer – både offentlige og private med over 700 besøgende. Arrangementerne spænder bredt med alt fra konfirmandklatring, Søndagsklatring, skoleklatring, påskeklatring og meget mere. Der er både store og små arrangementer, for såvel børn som voksne. Klatresæsonen er fra april – oktober.

Som færdiguddannet toprebsinstruktør i Frederiksholm kirke får du naturligvis også en klatrevæg til rådighed, hvor du får mulighed for at selvtræne alt det du vil (medmindre, der er kirkelige handlinger).